Rabu, Ogos 09, 2017

Cara beli emas Public Gold


Cara paling mudah untuk membeli emas Public Gold ialah dengan pergi sendiri ke cawangan Public Gold yang terdekat dengan membawa duit besesuaian dengan bajet jumlah emas yang anda mahukan. Waktu urusniaga ialah waktu pejabat yang biasa (isnin-jumaat) cuma Sabtu pertama dan ke tiga sahaja office beroperasi separuh hari.

Untuk memudahkan anda, anda semaklah dahulu berapa harga jongkong emas yang anda berkenan itu. Untuk makluman anda, jongkong 10 gram dan ke atas, harganya adalah harga "live" maksudnya harga bertukar setiap 20 minit.

Bila sampai di cawangan anda perlu pastikan sampai dalam masa 20 minit. Kalau tidak anda perlu semak harga terbaru melalui telefon bimbit bila anda sampai di cawangan Public Gold. Beritahu staff emas yang berat berapa anda mahu.

Public Gold ada emas jongkong yang beratnya 10 gram, 20 gram, 50 gram, 100 gram, 250 gram dan paling besar 1000 gram. Staff akan semak adakah gram yang anda pilih itu masih ada stok. Kalau ada stok anda bolehlah terus saja beli pada masa itu juga. Beritahu staff bahawa introducer anda ialah Ahmad Sadli Ibrahim. PG 00073921
Ini adalah sistem syarikat Public Gold, anda perlu ada introducer.



Kalau cara di atas ini terlalu leceh, seperti rumah anda agak jauh dan mengambil masa lebih dari 20 minit untuk sampai, maka anda boleh juga membuat pesanan melalui pembelian secara online. Kelebihan pembelian online ialah anda boleh beli bila-bila masa sahaja bila anda dapati harga mula bergerak ke paras yang anda rasa berkenan. Anda terus buat pesanan. Kaedah ini dinamakan "lock harga".

Dengan kaedah ini anda tidak perlu tergesa-gesa ke pejabat Public Gold seperti cara yang pertama. Namun dengan kaedah lock harga, anda perlu patuhi beberapa syarat. Antaranya ialah anda perlu terus membuat bayaran dalam masa 24 jam selepas anda membuat "lock harga". Bila mahu ambil emas, bawa bersama anda bukti pembayaran. Kalau anda buat melalui maybank2u, sila print statement itu dan bawa ke ofis.

Cara ke 2 ialah dengan membuka akaun GAP. Sila ke bahagian akaun GAP dalam blog ini.

Kalau masih ada solan anda boleh hubungi saya melalui whatsapp.

Sekian.


 

Penulis ialah seorang dealer syarikat emas Public Gold kod PG00073921

Foto saya
Saya ialah seorang dealer berdaftar Public Gold sejak September 2016. Dalam blog ini saya menulis nota kehidupan peribadi. Selain itu, saya berkongsi kebaikan Public Gold. Public Gold cuma salah satu jenama syarikat menjual emas. Harga setiap syarikat emas adalah sedikit berbeza-beza antara syarikat emas kerana faktor tersendiri. Saya bukanlah penganalisis professional, namun saya memberikan input berkaitan Public Gold secara jujur kerana saya sendiri melabur dengan emas Public Gold. Data dalam blog ini untuk saya meneliti sendiri perkembangan diri saya dalam kehidupan sebagai seorang dealer emas Public Gold dan juga sebagai seorang insan yang cuba membaiki diri. Whatsapp saya 012-9108905 kalau ingin membeli emas Public Gold.
Budaya Public Gold ialah belajar dan terus belajar. Anda boleh follow FB Page Public Gold Internasional untuk mendapat maklumat terkini.